Alle vragen

Veelgestelde vragen

  • Kunnen alle katten terecht op Syltjer Wâld?

    Bijna. Alleen ongecastreerde katers kunnen we geen plaats bieden in onze herberg. Verder zijn alle katten welkom die er niet al teveel tegenop zien een tijdje met soortgenoten in één ruimte te verblijven.

  • Welk voer krijgt onze kat bij jullie?

    Gedurende de hele dag staan er voor onze gasten brokken van Royal Canin en Prins, en vaak nog een derde A-merk klaar. 's Avonds is er voor de liefhebbers gevarieerd en lekker natvoer.

  • Moet onze kat zijn ingeënt?

    We verwachten dat uw kat is ingeënt tegen kattenziekte en niesziekte. De entingen moeten uiterlijk 2 weken voor de verblijfsperiode gegeven zijn en in het paspoort of inentingsboekje zijn afgetekend door een dierenarts. Het inentingsboekje of paspoort altijd meebrengen, wij zijn verplicht het tijdens de verblijfsduur van uw kat bij ons in huis te hebben.

  • Mag onze kat zijn/haar eigen mand, deken enz. meenemen?

    Natuurlijk. Het hoeft niet, want er is van alles om op te liggen, maar het kan soms helpen bij het wennen aan een nieuwe omgeving als je wat vertrouwds bij je hebt. Het meegeven van spullen is wel voor eigen risico.

  • Hoe kan ik op de hoogte blijven van het wel en wee van mijn kat?

    U kunt ons natuurlijk altijd bellen of mailen als u wilt weten hoe uw kat het heeft op zijn vakantieadres. De kleinschaligheid van Syltjer Wâld maakt dat we onze gasten bij naam kennen. U krijgt van ons altijd een eerlijk, specifiek beeld van hoe het uw kat vergaat. Op onze speciale kattenpagina op Facebook plaatsen we regelmatig actuele foto's van onze gasten. Vergeet niet ons te 'liken'!

  • Mijn kat heeft speciaal voer nodig. Kan dat bij jullie?

    Als uw kat specifiek voer krijgt of een dieet volgt, kunt u ook eigen voer meegeven. Wij zorgen dat dat volgens uw instructies wordt klaargemaakt en aangeboden. Onze opvang is echter kleinschalig, we kennen onze gasten bij naam en dat stelt ons in staat ze ook individueel goed in de gaten te houden. We kunnen er dus op toezien dat uw kat in ieder geval overwegend zijn eigen voer eet. Een strikt dieet (beslist geen ander voer dan dieetvoer) is echter doorgaans niet haalbaar. Omdat katten niet op vaste tijden eten zou dat alleen kunnen als we uw kat afzonderen (en dus buiten bereik van ander voer houden), en die mogelijkheid hebben we niet.

  • Gaan jullie zonodig ook met onze kat naar de dierenarts?

    Als uw kat tijdens zijn of haar verblijf bij ons onverhoopt iets onder de leden krijgt of anderszins medische verzorging nodig heeft, zorgen we daar natuurlijk voor. Als we menen dat daar aanleiding toe is gaan we met hem of haar naar de dierenarts voor een deskundige behandeling. Als de situatie dat toelaat en u bent bereikbaar, raadplegen we u tevoren en houden we u desgewenst op de hoogte van het verdere verloop. De kosten van een eventuele behandeling en/of medicijnen verrekenen we met u bij het ophalen, uiteraard onder het overleggen van de factuur van de dierenarts.

  • Hoe moet ik reserveren?

    Reserveren kunt u doen door gebruik te maken van het reserveringsformulier, of (als uw kat een "bekende" is) even te bellen of mailen. Kijk voor de zekerheid eerst even op ons reserveringsoverzicht of er plek is in de gewenste periode. Omdat we op Syltjer Wâld maar een beperkt aantal katten kunnen opvangen, adviseren we u — vooral voor de vakantieperiodes — tijdig te reserveren.

  • Hoe werkt het betalen?

    U rekent de kosten van het verblijf van uw kat af voordat, of zodra u hem of haar weer komt halen. Dat kan contant, of door het bedrag vóór ophalen over te maken op rekening nr. 51.84.92.184 t.n.v. Syltjer Wâld, o.v.v. de naam van uw kat. Houdt u er bij het berekenen van het bedrag rekening mee dat zowel breng- als haaldagen als volledige dagen meetellen.

  • Wat zijn de openingstijden voor het brengen en ophalen van onze kat?

    Brengen en halen op doordeweekse dagen gebeurt op afspraak, tussen 7.30 en 18.30 uur. We proberen hierbij zo flexibel te zijn als de zorg voor onze gasten en een prettig gezinsleven toestaan. Om dat laatste enigszins te waarborgen kunt u op zater- , Zon- en feestdagen uw kat brengen of halen tussen 10.00 en 12.00 uur of tussen 17.00 en 19.00 uur. Op koninginnedag zijn we van 10.00 tot 12.00 uur open, op beide kerstdagen en nieuwjaarsdag zijn we gesloten.

  • Ik moet het verblijf van mijn kat annuleren. En nu?

    Als u tijdig annuleert is er niets aan de hand. We halen uw kat uit de agenda, hopen voor u op betere tijden, en maken waarschijnlijk iemand anders blij met dat plekje. Bij een annulering op het laatste moment is dat vaak niet meer mogelijk, en dat is dan wel erg jammer. Maar tegenslag of overmacht kan de besten overkomen, en we voelen er niet veel voor daar nog een schepje bovenop te doen in de vorm van annuleringskosten of vergelijkbare maatregelen. We gaan er vanuit dat u te goeder trouw handelt, dat maakt het allemaal een stuk prettiger. Echter, als u zonder bericht geen gebruik maakt van een bevestigde reservering (no show), behouden we ons het recht voor u de volledige kosten voor het gereserveerde verblijf in rekening te brengen, dan wel u bij een volgende aanvraag een verblijf voor uw kat te weigeren.